söndag 21 januari 2024

En osund relation


 Jag måste bryta mitt osunda förhållande till min mobil! Jag är säkert inte ensam om att bli sittande i en stol, scrollande, gillande. Jag har fyra, kanske fem, olika appar, som håller mej sysselsatt. Facebook, som jag har svårt att hålla mej ifrån,Wordfeud där jag alltid har fler eller färre matcher på gång, några vänner, några okända, Solitaire som används för att få ligga kvar i sängen lite till och så Messenger, som används istället för telefon, som jag helst vill slippa. De här 4 tar mest tid och om man hela tiden klickar på en ny, så behöver man inte resa sig på flera timmar och tiden går åt till helt meningslösa aktiviteter.

Det får vara nog nu! Jag måste ägna min dag åt sådant, som gör mej tillfreds, glad, stolt, sådant som ger ett bestående resultat på något sätt; sticka, läsa skönlitteratur eller studera Falun Gong, laga mat, promenera, reflektera, umgås med verkliga människor, sådant som får mej att växa, inte vara kvar i ett vakuum. 

Hur ska jag få till det? Jag har ju inget som stoppar mej egentligen, det är mer subtilt än så🤔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar