måndag 19 december 2022

Narren


Sitter i min fåtölj och lyssnar på julmusik o känner tacksamheten och lugnet flöda i mej, min rastlöshet och initiativlöshet är borta. Jag har fått en riktning!

I tarotkorten har jag fått så positiva talande budskap sista veckorna, blomstring, ingen-ting och idag narren. Narren talar om den totala tilliten, till min intuition, som nu för mig in på en annan väg än den jag trampat runt på. Jag sätter mej i första rummet, som kortet säjer, väljer MIN väg även om jag blir utskrattad och förlöjligad. Det har varit ett kaos senaste tiden, rädsla, ovisshet, misstänksamhet, ovilja, inre motstånd. Men nu är jag igenom och måste vidare, det kommer att innebära ensamhet, kanske utstötthet, men jag har kommit över rädslan för detta. För bara tankar på att helhjärtat anamma en ny livsstil ger mej ett lugn och en styrka. Jag har längtat efter någon att prata med om alla mina tankar och tvivel, men Gud har inte gett mej någon. Jag har fått gå ensam och låta tankarna överväldiga mej, jäsa i mej. Nu är jag klar, nu behöver ingens godkännande eller sanktionerna.

Det känns spännande, ger mej styrka och stolthet. När jag känner att tvivlet försöker sätta frön, avtar styrkan. Idag ska jag börja med en Falun Gong rörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar