lördag 17 december 2022

Tillförsikt


 Nu börjar dimmorna skingras! Jag har kollat massa klipp om olika metoder att bli frisk i magen och inget har tilltalat mej. Så hittade jag GAPS, som har sitt ursprung i hur vi åt förr i tiden, när allt gjordes från grunden i hemmet. Äntligen något som jag med mitt otåliga sinnelag tror att jag fixar. Boken beställd och nyfikenheten retad.

Sen var det det andliga, att komma till ro, att känna sig lugn och tillfreds. Jag har börjat läsa om Falu Gong och hur det kan hjälpa en till nya insikter och styrkor. Jag kommer att ge även det en chans. Jag tar det lugnt, läser på min kammare och börjar enkelt med en eller två rörelser, dom är komplicerade från början och lite invecklade rörelser. Det ska bli spännande att se hur de påverkar mej. Sen ska jag söka mig ut till Örebrogruppen om det känns så

Jag kommer att söka mig mer inåt för att få den tid och ro jag nu känner att jag behöver för att hitta harmoni över tid.



1 kommentar: