tisdag 24 mars 2020

Jag vägrar vara rädd, vägrar drabbas av panik!

Det var ett tag sedan jag skrev nu, känns nästan som det var i ett annat liv, ganska mycket vatten har runnit under min bro. Allt är inte färdigprocessat, men det jag tänker skriva om nu, har nog egentligen legat och puttrat större delen av mitt liv.

Jag har börjat följa en del alternativmedia, som Ole Dammegård och Michael Oddane, Wakeupglobe, vänliga män, som sätter ljuset på ondska och försöker klargöra sammanhang och sprida hopp. Män, som visar på att vi skulle kunna ha det så mycket bättre i en ljusare vänligare värld, med en rättvis fördelning.

Ofta nämns Djupa staten, New world order, Illuminate och så vidare, planer för att kontrollera och manipulera oss fullt ut. Jag vet vad jag tror och vad som nog alltid funnits som en tagg i mitt hjärta. Så mycket som jag inte kunnat köpa men ändå svalt och anpassat mig till. Men så i förra månaden köpte jag en kurs på nätet av Gregg Braden, hans kunskap bygger på vetenskap, vetenskap, som undanhålls oss... till exempel att vi inte ingår i evolutionen, att vi har inte samma DNA som neandertalmänniskor, att det har funnits många civilisationer innan vår, man har hittat ruiner i Egypten, i havet utanför Grekland, i Sydamerika; civilisationer, som är betydligt äldre än 5000 år. Vad som är spännande med dessa civilisationer är att man hittar inga murar, inga vapen, inget försvar.
Kan vår så kallade ondska, girighet vara påhittat, manipulerad, för att hålla oss nere, inte se vad som pågår och hur lurade vi är? Vi slåss om smulorna, för enligt evolutionsteorin, är det så vi är skapade...den starke överlever...men nu ingår alltså inte vi i evolutionen...

I blind okunskap, upplärd med att andra vet bättre och att våra ledare ska inte ifrågasättas, de gör sitt bästa i en ond omöjlig värld, har jag accepterat rådande samhällsordning. Några få har det alldeles otroligt bra, jag som är i den delen som har mat, tak över huvudet och som bara behöver stressa mig till sjukdomar för att behålla min plats, ska skatta mig lycklig att jag ändå har det så bra, så mycket bättre än många många andra, men jag ska ändå inte vara nöjd utan jag ska vilja ha mer. Inte prioritera medmänsklighet och kärlek, utan låta mitt ego, min girighet och mitt lustcentra styra.

Tänk er en värld, utan alla intelligensbefriade underhållningsprogram, all reklam, mobiler, sexindustri, droger mm mm. Tänk er en värld med goda ledare, att de som har hand om våra pengar, vårt välbefinnande, vårt liv verkligen brydde sig om oss och värnade om oss. 
Det är naturligtvis ingen omöjlighet, men många, kanske de flesta av världens ledare, och deras vänner, vill inte ha det så... det vill ha kontrollen, pengarna, makten till varje pris.  

Det finns massor att skriva om detta, men det här känns väldigt viktigt just nu för mej, att vi skulle inte behöva ha en klump i magen, känna rädsla, ångest, otillräcklighet mm, det är inte den självklarhet man vill få oss att tro. 


Det var inte tänkt så, vi skulle kunna stanna upp, vända oss om tillsammans och avslöja den fula skuggan, som invaderar våra liv.




1 kommentar:

  1. Så vackra foton. Jag ser in i ett djup, in i naturens under.

    Du tar upp viktiga frågor. Sådant som jag också har funderat och grubblat på. Jag har inte kommit fram till riktigt samma svar som du. Men jag håller med om att världen skulle kunna se helt annorlunda ut utan mäns (oftast är det ju män) gränslösa maktbegär. Någon sa att de visar sitt fula tryne nu också, när gränser stängs och länder isolerar sig. Ledare pekar med hela handen och säger att "nu ska du göra som vi säger, annars ...". Tänker de "äntligen får jag göra som jag vill"? Är det så att Sverige kommer att klara den här krisen bättre eftersom våra ledare inte gör så? Vet inte. Det visar sig.

    Kramar från Ethel

    SvaraRadera