torsdag 20 juni 2019

Naturen bjuder upp till fest!

I tisdag skulle jag äntligen hinna gå ut med stavar i min älskade barndomstrakt, i mellersta Halland. Solen sken, dofterna i skogen var kryddade av gran, fuktig mylla, blommor i sin finaste skrud. Jag kom inte många meter innan jag slängde mig ner o fotograferade... myror, blommor ur alla upptänkliga vinklar, skog med en skymt av sjön...grönt grönt vackert...
                                            


 


 










Det kändes som naturen och jag delade glädjen över att all växtlighet kan dricka sig otörstiga igen, jag grät av glädje och tacksamhet, drog in alla kryddiga dofter långt ner i lungorna och lät ögonen insupa grönt i oändliga nyanser och blommornas sommarfärger.
Jag kände i hjärtat att jag måste försöka förmedla skönheten, glädjen, tillförsikten... idag är en underbar dag. Kanske det finns fler som upplevt att naturen är vackrare i år, kanske är det min tacksamhet och lycka som gör den vackrare eller är det faktiskt så att den blommar mer fullödigt i år.








                                                                                   


                                                                             

                                                            




                                                                      
 


Glad Midsommar önskar vi från Tornared!

2 kommentarer: