lördag 1 juni 2019

Hjärtats lunk.

Idag är det 35 dagar sedan jag bestämde mig för att börja min dag med yoga och meditation. Jag är stolt över att äntligen slutat köpslå med mig själv, slutat välja den enklaste vägen, slutat låta andra ha förstahandsrätt till min tid.
Varje morgon går jag upp, gör min yoga och mediterar med hjälp av mantrasång, än så länge bara 30 minuter, men det kommer med tiden att ökas på.
Jag har också hållit fast vid min 5:2 diet i 5 veckor och gått ner 5 kilo. Jag har fortfarande inte kommit igång med dagliga promenader, men försöker gå och cykla när det är möjligt. Jag ger mig inte ut på hårt trafikerade vägar med cykel.
Jag lever överhuvudtaget nyttigare, men jag inser också att jag klarar detta för att jag inte jobbar längre, utan kan leva i en hälsosam lunk. Jag är så tacksam för denna möjlighet, som nu ifrågasättas av flera av våra politiker!

Hur hårt arbetande småbarnsföräldrar, storstadsmänniskor i karriären med flera ska ha en chans att hitta en hälsosam lunk förstår jag inte. Om de inte bryter sig loss och slår in på en annan och lugnare stig, en stig där naturens lunk får vara mer styrande, där stillheten och tystnad värdesätts, där hjärtats val får plats och lyssnas till.
Måtte fler och fler se denna stig och våga börja vandra den, en steg i taget, en stund i taget.

Bildresultat för folkmassa på järnvägsstation





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar