söndag 9 juni 2019

En och annan skrivuppgift kommer att smyga sig in...


Jag insåg idag att jag fortfarande lever under Jantelagen, eller något liknande...att jag ska vara duktig och dra mitt strå till stacken, dvs jobba och visa att jag fortfarande kan, låta arbetet styra min tid, skylla på att det är bra med lite extra pengar, när det är minst lika mycket ett bekräftelsebehov. Trycka ner min kreativitet och skaparglädje till det utrymme som finns kvar, när annat fått sitt. När jag borde göra tvärtom, låta kreativiteten blomma och flöda och låta pengatjänandet bli sekundärt. Nu när jag faktiskt har rätt att göra så. Det är inte så lätt att lära om, att ge sig rätten att bara njuta, har jag märkt, men nu tar jag ett nytt steg på den nya vägen.






Bläddrade i min gamla blogg och upptäckte hur kreativ jag varit och hur viktigt skrivandet faktiskt varit för mej. Så nu återupptar jag en gammal rutin, att göra en skrivaruppgift varje dag, vissa publicerar jag på min nya blogg, dvs här.

Sport - i form av en tanka!

aldrig bli smutsig
inlindad i bomullen
styrd ställd lekt med
ett barn som gav upp tidigt
ett barn som inte vågat


1 kommentar: