tisdag 15 januari 2019

Vattumannens tidevarv= gräsrötternas tidevarv.

Vi blir så påverkade av alla domedagspredikningar, om kriser som står för dörren, om våld, om miljöhot och så vidare. Ondska, girighet, kyla får sprida sin negativa energi och vi böjer oss utan att reflektera.
Nu är vi i Vattumannens tidevarv, vilken för med sig en helt annan energi.
Fiskarnas tidsålder har kännetecknats av förtryck, lydnad och dominans, och jag upplever att vi ser hur dessa nu kämpar för sin överlevnad med alla till buds stående medel.
Vattumannens tidsålder karaktäriseras av harmoni, kärlek, fred och det är gräsrötternas tid.
Så det är dags att resa sig, se sin nästa i ögonen och le.

Något hände, som jag skrivit, med mig i somras och utan att veta något om vad Vattumannen står för, kände jag hur mina ögon öppnades och hur jag drevs att engagera mig och ta ställning. Jag är bara en liten lort, men även en liten vänlig lort ger ringar på vattnet. Tänk då vad som skulle hända om alla de som fortfarande hukar sig, sträcker på nacken och låter den kärleksfulla solidariska energin sprida sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar