onsdag 16 januari 2019

Hållbarhet och transparens...orkar man bry sig?

Jag har följt diskussionen om fonder och vad bankerna placerar våra pensionspengar i. Jag är ju så helt okunnig och känt mig lite stressad, men skjutit det ifrån mig. För 2 veckor sedan upptäckte jag en nystartad fond, Proethos, som föll mig i smaken. Jag räknar med att ha råd med ett visst sparande, eftersom jag fortfarande jobbar några pass i månaden.
Det visade sig vid kontakt med grundaren att inte alla banker hade denna fond. Så för att få tillgång behövde jag byta bank. Han rekommenderade Länsförsäkringar Bank, så jag bokade tid och blev så glatt och positivt överraskad över deras tjänster och bemötande, så jag bestämde mej på stört...att byta till en kundägd bank och köpa fondandelar i en fond med miljö och hållbarhetstänk.

Jag träffade på två människor, som inte gömde sig bakom en mask...som jag kände att jag kunde få stöd av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar