lördag 19 januari 2019

Utanför boxen!

Jag lyssnar till mitt hjärta nu, jag vet vad min sanning är, du vet vad din sanning är...om du lyssnar inåt.
För mig är ledorden respekt, solidaritet, kärlek och glädje, utifrån det letar jag mig fram och väljer vilka organisationer och manifestationer, som känns rätt för mig. Före jul demonstrerade jag mot den nya budgeten, det är cirka 40 år sedan jag skrek slagord och sjöng kampsånger. Inte långt ifrån mig och mina vänner stod min 17 -årige sonson bland sina vänner...hur bra känns inte det?

Om några veckor är det dags igen...1 februari 15.00 vid Rådhuset. Greta ska inte stå ensam o inte heller stöttas enbart av jämnåriga och unga vuxna. Jag, som 65 åring, kan också visa vägen och vara en föregångare då det gäller att kämpa för ett gott och jämlikt samhälle.

Jag vill inte bekänna mig till en organisation, jag vill stå fri, så mina energier håller sig rena och min lojalitet inte går att köpa med bidrag eller uppdrag.
Min väg är enkel att gå.


1 kommentar: