tisdag 30 januari 2024

Lätt hjärta






Just idag mår jag bra, just idag…

Min lägenhet ser ut som en kvart, madrass på golvet, kassar med prylar längs väggen; kaos. Men jag har gjort ett omtag, ända sedan i somras har tanken grott, att restyla mitt hem. Sälja/skänka det jag har nu och köpa nytt/begagnat, som passar ihop, står för en enhetlig vacker positiv tanke. Jag har upptäckt att jag köper saker, för att jag gillar dem, utan att tänka på att de ska smälta in. Nu blir det rensning på hög nivå, utan sentimentalitet. Det harmonierar också med Falun Gong, att släppa fasthållanden, låta gå. Mycket har redan fått åka till secondhand, ångesten över minnen och förväntningar knutna till prylarna har fått bearbetas och släppas.

Under de sista veckorna har också min kropp renats och jag har sovit mycket. Mitt mind har klarnat än mer, jag ser gamla beteenden, gamla mönster. Jag har blivit starkare.

Jag sitter här i min röriga lägenhet och känner förväntan, utan rädsla, utan sorg, känner en stolthet över att aldrig ge upp, aldrig sluta leva.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort att förändra ditt liv till en större harmoni! Gillar hur du tänker!

    SvaraRadera