tisdag 3 januari 2023

Jag är inte klar!


 Jag känner mej gammal för första gången, som det inte är någon idé att drömma, att kämpa. Jag vill ge upp, gå in i min sfär och inte söka mig ut mer. Inte så mycket blev vad jag önskade i detta livet, jag orkar inte kämpa med mina karma mer, orkar inte kämpa för ett vackert avslut. 

Känner inte igen mej, så här uppgiven brukar jag inte känna mej. Kan det vara demonerna som vill hålla tillbaka mej från vägen jag nu väljer? Den här uppgivenheten, känslan av ynkedom är inte min. Jag har varit en lydig icke ifrågasättande slav. Nu ser jag med kritiska ögon och bekräftar inte tidigare gurus och doktriner. Ett efter ett klipper jag banden… Jag är inte gammal och orkeslös, jag reser mej, jag kämpar vidare, än är inte sista ordet sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar