torsdag 26 november 2020

Korrigering av atlaskota

 


Det är idag 12 veckor sedan jag korrigerade min atlaskota. Varje dag blir jag lika förvånad att inte höften vridit sig och benen känns olika långa, jag har nämligen skolios, enligt röntgen.

Jag har blivit ställd i kö för operation, men lyckades via återkommande besök hos kiropraktor, hålla ryggvärken stången. 12 år minst 6 gånger/år har jag varit hos kiropraktor och till slut började jag fundera på hur det skulle bli när jag inte orkade vara lika aktiv ute i naturen och hjälpa till på så sätt.

Så fick jag syn på en broschyr från Widehammar Praktiken, där det fanns en möjlighet att bli hjälpt genom en behandling. Jag hade ju inte så mycket att förlora, mer än en engångssumma, som jag rätt snart skulle tjäna in om det blev ett lyckat resultat. Det blev ett lyckat resultat och jag är så tacksam!❤️🙏

Nu visar det sig att man från praktiken inte får göra reklam för sig, man får inte ens använda nöjda patienters berättelser.

Jag kan förstå skolmedicinen, att de är rädda för konkurrensen, både antal operationer och tablettåtgång skulle kunna minska drastiskt. Men samtidigt alla de, som ständigt känner av att ryggen inte är ok, alla de som tror att smärtlindrande medicin är den enda lösningen och en oändlig kö till operation, alla de som bara har pengar till livets nödtorft... De får inte veta att atlaskotkorrigering kan vara värd att prova. För man får inte göra reklam för sig...

Alla blir säkert inte hjälpta, med det blir de inte inom skolmedicinen heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar